Duitse GTI Travel richt zich op Nederlandse markt

Het Duitse GTI Travel wil dit jaar met 15% groeien, en een belangrijk deel van de groei hangt samen met een focus op de Nederlandse markt. Talha Görgülü, ceo van de Kayi Group, verklaart dat GTI in 2010 proactief de Nederlandse vakantiemarkt betreedt. Zusterbedrijf DTI Travel doet dat reeds sinds 2003.

GTI Travel is de nummer tien van Duitsland. Vorig jaar bedroeg de omzet 246 miljoen euro, en het aantal passagiers kwam uit op 550.000. De ambitie van de ceo is om tot de Europese top drie te horen. Thuishaven van het in 1994 opgerichte familiebedrijf is de Turkse badplaats Antalya. Daar staat het hoofdkantoor van de Kayi Group, waar GTI Travel, DTI Travel, incoming agent Kayitur, Sky Airlines en Adam & Eve Hotels aan de Turkse Rivièra onder vallen. Ondanks de crisis wist GTI Travel in het vorige boekjaar met 37% te groeien. Dat hangt volgens Görgülü samen met de anticyclische investeringen. Een reisbureau moet in de markt aanwezig zijn en op het juiste moment het juiste aanbod hebben.

GTI Travel verwacht dit jaar in Nederland uit te komen op 60.000 pax. De ceo verwacht een rappe groei. Turkije zal zich als bestemming blijven ontwikkelen. Het is het zevende vakantieland ter wereld en 70% komt na de eerste keer weer terug.
 

Bron: http://www.reisrevue.nl

You May Also Like