Turkije staat op nummer een binnen Europa voor mobiele telefoon gebruik

Turkije leidt binnen de Europese landen de toppositie voor
mobiele telefoon gebruik, met 299 minuten aan gebruik per maand per persoon
gemiddeld, volgens gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat,
Maritieme Zaken en Communicatie. Deze
informatie heeft “de eetlust” van lokale telefoon operators voor investeringen
in Turkije.

Turkije
haar haar doelstellingen voor 2015 voor de mobiele telefoon industrie al
behaald in 2012, dankzij de strategieën in technologie en communicatie die het
land hebben opgeheven van het niveau van Afrika tot dat van Europa en
daarbuiten, minister Binali Yýldýrým vertelde dit aan het persbureau Anatolia.

Breedband
internet service toegang is een indicator van het niveau van het land. “Terwijl
het aantal breedbandtoegang abonnees minder dan 100.000 was tien jaar geleden,
vandaag de dag gaat het om meer dan 19 miljoen, 11 miljoen mobiel internet
abonnees. Dit
betekent dat er in totaal 50 miljoen internetgebruikers zijn in Turkije. Het
aantal mobiele internet abonnees steeg met meer dan 80 procent. ”

Het
aantal gsm-abonnees is bijna 67 miljoen, en er zijn bijna 39 miljoen
3G-abonnees, zei Yildirim. Ongeveer
58 procent van de mobiele telefoon abonnees heeft ook 3G, dat is ruim boven het
Europese gemiddelde van 30 procent, merkte hij op.

Het
volume van de mobiele verkeer is ook snel toe. Het
totale volume van de mobiele verkeer was 43,5 miljard minuten in het tweede
kwartaal van het jaar.

“Vooral
in de laatste 10 jaar heeft de mobiele telefonie sector een zeer snelle
ontwikkeling ondervonden. Nu
is Turkije nummer een in Europa op het gebied van maandelijkse mobiele telefoon
spreek tijd, gemiddeld op 299 minuten [per gebruiker].

Het
aantal basisstations in Turkije steeg 222 procent in 2011 ten opzichte van
2002, tot een totaal van 49.361, volgens de BTK rapport.

Bron: http://www.hurriyetdailynews.com/turks-mobile-chatterboxes-of-europe-official-data-say.aspx?pageID=238&nID=28303&NewsCatID=34

You May Also Like