Zwitserse reus Nestle gaat $ 100M investeren in Turkije in 2 jaar

Nestle, een van de leidende merken in de fast moving consumer goods (FMCG) sector, heeft besloten uit te breiden in Turkije. Het bedrijf, dat momenteel twee fabrieken heeft in het land, heeft $100 miljoen voor nieuwe investeringen gereserveerd. Voorzitter en CEO van Nestle Turkey, Felix Allemann, zei dat capaciteitsuitbreiding en investeringen in nieuwe fabrieken deel uitmaken van hun plannen.

“Turkije is uitgegroeid tot onze snelst groeiende markt in EMENA (Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika), die opkomende markten vertegenwoordigt. Ons “hoofdkwartier heeft volledig vertrouwen in Turkije en steunt nieuwe investeringen,”

De Zwitserse voedselgigant Nestle bereikte een omzet van $750 miljoen van de activiteiten van vorig jaar in Turkije met een groeipercentage van 17 percenten, wat overeenkomt met een cijfer boven het sectorgemiddelde, toevoegend vertelde Allemann dat zij een totaal van $160 miljoen in Turkije tussen 2012 en 2017 investeerden.

Nestle Turkije maakte een aanzienlijk deel van hun verkoop op de binnenlandse markt, bereikte 40 miljoen dollar in de export vorig jaar. Allemann zei dat Turkije een significante positie in de export van Nestle heeft. “We exporteerden een aantal van de producten die we hier produceerden naar markten als China, Rusland en de VS.

Verwijzend naar de samenwerking tussen Starbucks en Nestle, zei Allemann dat ze met deze deal het recht kregen om strategische producten van Starbucks buiten hun winkels te verkopen.

“Met deze overeenkomst zal een plus een gelijk zijn aan drie,” concludeerde hij.

Nestle betrad de Turkse markt in 1875 met babyformule en opende in 1909 het eerste kantoor in de wijk Karaköy in Istanbul.

Bron: Sabah

You May Also Like