160 Social Media Influencers zullen Istanbul bezoeken

Istanbul zal 160 social media sterren verwelkomen die de wereldwijde trends sterk hebben beïnvloed. Dertig van hen zullen uiteindelijk de stad verkennen en berichten en foto’s delen, waarbij de stad aan miljoenen mensen wordt voorgesteld, waaronder mensen met een hoge koopkracht.

Turkije bereidt zich voor op een zeer belangrijk evenement voor toeristen met een hoog inkomen, aangezien 160 van ’s werelds meest gerenommeerde social media gebruikers naar Istanbul komen voor de Inflow Global Summit 2018 in december. Dertig van hen zullen in drie groepen de achterste straten, stranden en parken van de stad bezoeken. Deze social media sterren, die een groot effect hebben op het sturen van wereldwijde trends, zullen bijna 500 miljoen mensen met een hoge koopkracht via hun posts beïnvloeden. Volgens een rapport in het Turkse dagblad Vatan, oprichter van de INFLOW Summits Afsin Avci zei dat een toerist die naar Dubai gaat dagelijks $570 uitgeeft en een toerist die Londen bezoekt $150 per dag, terwijl dit cijfer staat op $103 in Istanbul.

Avci benadrukte dat toeristen die naar Istanbul komen een algemene gewoonte hebben om rond te dwalen op het historische schiereiland, in plaats van de stad in al haar dimensies te verkennen.

“Als onderdeel van het evenement zullen we de meest invloedrijke mensen ter wereld naar Turkije brengen en een conferentie houden. Deze beïnvloeders zullen berichten uit Istanbul delen en op de een of andere manier mensen over de hele wereld aanspreken” vervolgt Avci. “We zullen echter een heel bijzonder project uitvoeren met 30 van hen. Ze maken een wandeling in het bos van Belgrado, eten zeevruchten in Arnavutköy, fietsen in Caddebostan en bezoeken de straten van Besiktas en Kadiköy.

Onder de namen die Istanbul aan miljoenen mensen zullen introduceren via hun sociale media zijn Alice, Farah en Nadine Abdel, Aziz en Zaklina Berrido Diana Curmei, Eslimah, Kristina Makeeva, Michael Zee, Yasmina Olfi, Kate & Olly, Sendi Skopljak, Lisa Tellbe, Arian Zamani, Saif Ben Ammar, Alina Frendy en Habiba Da Silva.

Avci zei dat dit evenement eerder werd gerealiseerd in Antalya, waar 55.156 posten werden gedeeld door 69 beïnvloeders tijdens het evenement dat 292,3 miljoen mensen in de wereld bereikt. “Deze mensen hebben miljoenen volgelingen. Hun inhoud wordt gevolgd met interesse, zowel op sociale en gedrukte media.

Turkije ontving van januari tot augustus van dit jaar zo’n 27 miljoen buitenlandse bezoekers, aldus het ministerie van Cultuur en Toerisme. Het aantal buitenlandse bezoekers in de periode van acht maanden registreerde een jaarlijkse stijging van 22,9 procent, tegenover 21,9 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

Wat betreft de nationaliteiten van buitenlandse bezoekers in dezelfde periode was Rusland het topland met 4,18 miljoen bezoekers, goed voor 15,5 procent van alle buitenlandse bezoekers, gevolgd door Duitsland met 2,97 miljoen bezoekers, het Verenigd Koninkrijk met 1,57 miljoen bezoekers, Iran met 1,51 miljoen bezoekers en Georgië met 1,44 miljoen bezoekers.

Terwijl het land in 2014 36,8 miljoen buitenlanders ontving en in 2015 36,3 miljoen, daalde het aantal sterk tot 25,3 miljoen in 2016, maar steeg weer tot 32,4 miljoen vorig jaar, aldus het Turkse Statistische Instituut (TurkStat).

De regering heeft zich tot doel gesteld om dit jaar 40 miljoen toeristen en 40 miljard dollar aan toeristische inkomsten te genereren en in 2023 50 miljoen toeristen en 50 miljard dollar aan toeristische inkomsten.

Bron: Daily Sabah

You May Also Like