Na de economische crisis in 2001 heeft de Turkse economie zich de afgelopen jaren in rap tempo ontwikkeld. Door de economische groei is het besteedbaar inkomen toegenomen en ontstaat er een steeds grotere middenklasse. Het rapport ‘Turkey Income & Expenditure’ van Euromonitor geeft de belangrijkste trends in inkomsten en uitgaven van de Turkse consument. Conclusie: volop kansen voor Nederlandse bedrijven in de consumentengoederenbranche. Het volledige rapport kan worden opgevraagd door een e-mail te sturen naar turkije@info.evd.nl.
Bron: Euromonitor online

zakeninturkije
Aenean volutpat elit purus. Suspendisse potenti. Cras eu pharetra felis, in lobortis erat. Pellentesque vel felis felis. Integer viverra, orci id suscipit eleifend,
Zie ook
Het volume van e-commerce in Turkije bereikt $ 20 miljard
Het volume van e-commerce in Turkije bedroeg in 2019 136 miljard Turkse lira (bijna $ 20 miljard), zei de minister van Handel van het...
Moody's rises Turkey's growth rate forecast
Het internationale ratingbureau Moody's heeft op 14 november de economische groeiverwachting van Turkije verbeterd vanwege het groeivriendelijke fiscale beleid van het land.
"Het herstel van...
Franse bank BNP Paribas engageert zich voor Turkije
De Franse bankreus BNP Paribas is niet van plan om zich terug te trekken uit Turkije, zei de voorzitter van de bank op 14...
Syrische vluchtelingen leveren aanzienlijke bijdragen aan de Turkse economie
Een aanzienlijk aantal van 3,5 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije heeft sinds hun aankomst als investeerder of arbeider bijgedragen aan de economie van het...