Het businessmodel van IT-bedrijf Triodor is gericht op groei. Groei komt niet vanzelf, maar kan wel worden georganiseerd, aldus oprichter en ceo Atilla Aytekin. De afgelopen vijf jaar heeft Triodor een gemiddelde groei van 60% gekend. Als in 2010 niets meer gebeurt en er geen nieuwe projecten meer verkocht worden, zou de groei dit jaar nog altijd op 40% uitkomen. Er wordt een omzet van tussen de 7,5 en 10 miljoen euro verwacht.
Triodor heeft de eenmalige projecten bijna allemaal uit het businessmodel verwijderd en richt zich op het behalen van continue omzet. Er wordt veel gewerkt met meerjarencontracten. Het software-ontwikkelingsbedrijf heeft naast het kantoor in Amsterdam ook een vestiging in Istanbul, waar momenteel zo`n 100 mensen werken. Turkije is een goed alternatief voor outsourcing naar landen als India.
Triodor is een joint venture met Exact aangegaan. De twee hebben in Turkije recentelijk Exact Online Turkye gelanceerd, een online bedrijfspakket van Exact. Het pakket is door Triodor samen met Turkse accountants en banken op de Turkse situatie aangepast. Verder heeft Triodor een meerderheidsbelang genomen in de bedrijven Ovotrack (een tracking en tracingsysteem in de eiersector) en MD Info (informatie voor het bedrijfsleven).
Bron: http://www.profnews.nl/940086/businessmodel-triodor-focust-op-groei