7.5 C
Alba Iulia
dinsdag, december 6, 2022
No menu items!

Investeerders verschillen van mening over Turkse consument

zakeninturkije
Aenean volutpat elit purus. Suspendisse potenti. Cras eu pharetra felis, in lobortis erat. Pellentesque vel felis felis. Integer viverra, orci id suscipit eleifend,

Corio en Redevco hebben beiden meerdere winkelcentra in Turkije. Op veel plaatsen in Oost-Turkije waren zij de eersten die zulke grote winkelcentra bouwden, vaak met meerdere bioscopen, restaurants, soms zelfs zwembaden of ijshallen. Echter blijken de twee investeerders fundamenteel van opvatting te verschillen over de Turkse consumptiemaatschappij.
Corio heeft naar eigen zeggen de Turkse consumptiemaatschappij verkeerd ingeschat, zo zouden in Oost-Turkije vooral de mannen winkelen doen (hoewel cijfers duidelijk aangeven dat in Turkije de vrouw vrijwel al het huishoudelijk geld besteed) en moeten huurders ‘onderwezen worden’. Het bedrijf zal zich vanaf nu meer richten op de rijkere westerse steden die al lang de grote moderne consumptie gerichte winkelcentra gewend zijn.
Redevco ziet de wereld totaal anders; zo wijst het bedrijf naar haar succesvolle onderneming in Erzurum (een stad in Oostelijk-Anatolië) waar naar eigen zeggen voornamelijk vrouwen winkelen, en waar zowel klanten als huurders zeer tevreden zijn. Ook benadrukt het bedrijf het feit dat in Turkije veel meer hooggeplaatste vrouwen zijn dan in Nederland, en dat het land zeer divers is.
De Turken hebben een zeer lange traditie van handel, zo kwamen zij naar Anatolië via de zijderoute en zijn er nog altijd honderden drukbezochte bazaars over het hele land. Wat Corio niet begrijpt is dat de klant koning is, en dat het zich moet aanpassen aan haar publiek.
Bron: http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=corio-faces-clash-of-retail-civilizations-2010-09-01

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here