7.5 C
Alba Iulia
vrijdag, december 2, 2022
No menu items!

Heineken interesse in Efes?

zakeninturkije
Aenean volutpat elit purus. Suspendisse potenti. Cras eu pharetra felis, in lobortis erat. Pellentesque vel felis felis. Integer viverra, orci id suscipit eleifend,

Topman Jean-François van Boxmeer van Heineken, wil in elk land waarin het bedrijf actief is minimaal de tweede bierbrouwer zijn. Dat wil hij bewerkstelligen via overnames en marketingcampagnes. In de meeste landen waar Heineken bier verkoopt, is het doel reeds bereikt. Alleen in Tsjechië, Rusland en Servië staat de brouwer op de derde plek, blijkt uit gegevens van het concern. In Brazilië, waar concurrent Anheuser-Busch InBev maar liefst 70% van de biermarkt in handen heeft, moet Heineken ook nog twee lokale brouwers voor zich dulden.
In Brazilië bestond een kans voor Heineken omdat daar de bierbrouwer Schincariol, met 11% marktaandeel de nummer twee van het land, te koop stond. Met een overname zou Heineken niet alleen de tweede bierbrouwer van Brazilië worden, het hield dan ook een concurrent uit de Braziliaanse markt. Daarbij komt dat in 2014 het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië wordt gespeeld en twee jaar later volgen de Olympische Spelen. Beide evenementen kunnen het merk grote naamsbekendheid bezorgen.
Naast Brazilië is het Heineken-merk ook nog relatief klein in Mexico en India. Door de groeicijfers van 5% tot 10% per jaar is in die landen een groot potentieel voor bier aan de bovenkant van de markt, zoals Heineken. In Mexico en Brazilië wordt in de komende 10 jaar een groei van 15 miljoen hectoliter in het premiumsegment voorzien.
Heineken haalt nu al een belangrijk deel van de groei uit opkomende markten via het Heineken-merk. In India gebeurt dat via een alliantie met United Breweries. De afgelopen tien jaar groeide Heineken in India dankzij UB met 28%. Voor Heineken worden tevens kansen gezien in Turkije met een aankoop van het biermerk Efes en in Oekraïne via de verwerving van het staatsbedrijf Obolon.
bron: Financieele Dagblad, 01/08/11
Bron: http://www.foodholland.nl/nieuws/artikel.html?id=129047

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here