7.5 C
Alba Iulia
maandag, augustus 8, 2022
No menu items!

Allochtonen zijn belangrijke doelgroep

zakeninturkije
Aenean volutpat elit purus. Suspendisse potenti. Cras eu pharetra felis, in lobortis erat. Pellentesque vel felis felis. Integer viverra, orci id suscipit eleifend,

Voor veel bedrijven zijn alle Nederlanders gelijk. Daarmee laten ze geld liggen. Ondernemers die zich op allochtonen richten boeren de laatste tijd goed met ‘eigen’ banken, verzekeraars en energieleveranciers.
Achmed en Fatima, de allochtone evenknieën van Henk en Ingrid, deden altijd al het liefst hun boodschappen bij de islamitische slager en de groenteboer. Van hun producten is zeker dat ze voldoen aan islamitische voorwaarden, dat ze halal zijn. Maar inmiddels halen Achmed en Fatima ook hun gas en elektra bij een op allochtonen gerichte leverancier, bellen zij mobiel via een speciaal voor hen opgerichte provider en bankieren ze bij een islamitische bank.
Bankieren
Het bedrijfsleven heeft de Nederlandse allochtonenmarkt ontdekt. Bedrijven en instellingen die uit de allochtone hoek komen, zijn daarin het meest succesvol. Bij het succes speelt een rol dat veel minderheden zich de laatste tijd minder prettig voelen in Nederland. Zo kondigden onlangs twee Marokkaanse banken aan dat zij nog dit jaar hun activiteiten in Nederland uitbreiden, omdat Marokkanen ‘vanwege het politieke klimaat’ behoefte hebben aan bedrijven waarbij zij zich thuisvoelen. De Attijariwafa Bank is van plan een aparte afdeling op te zetten voor islamitisch bankieren waarbij, volgens de regels van de sharia, geen rente wordt berekend.
In opmars
Sinds een paar maanden maakt de etnomarketing in Nederland een stormachtige ontwikkeling door. Zo komen er steeds meer producten op de markt die aan de islamtische voorschriften voldoen, van shampoo tot snacks en van melkpoeder tot sauzen. Sinds kort is er een halal mozzarella uit Italië en in de Belgische super Carrefour is zelfs een halal biertje te koop: de Sultane Kriek. Uiteraard alcoholvrij.
Halal
Wereldwijd groeit de halalmarkt jaarlijks met 20 procent. Nederlandse cijfers zijn niet voorhanden, doordat de definities voor halal nogal uiteenlopen voor producten als vlees, zuivel, cosmetica en suiker. Ook wordt op een product niet altijd vermeld dat het halal is. Onderzoeker Ahmed Ait Moha van Motivaction heeft daar een verklaring voor. “Bedrijven vrezen nog voor een negatief imago als zij allochtonen als doelgroep kiezen.”
Lees verder op:
Bron: http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/binnenland/9260523/Allochtonen-zijn-belangrijke-doelgroep.ece

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here