Brabant knoopt banden aan met de groei-economieën van nu en effent zo de weg voor het Brabantse bedrijfsleven.
In het voorjaar 2011 ging een Brabantse delegatie naar China en nu in september ligt de focus op de Istanbul-regio in Turkije.
Midden- en klein bedrijf
Turkije is met een groeiende economie van gemiddeld 7% per jaar interessant voor het MKB. Groeiende markten zijn met name te vinden in de sectoren Gaming, Design en Health. In Istanbul zijn deze sectoren sterk vertegenwoordigd, daarom legt de provincie juist daar contacten.
Matchmaking
De Brabantse bedrijven die deelnemen aan de missie worden met een matchmakingprogramma, georganiseerd door de Kamer van Koophandel, gekoppeld aan Turkse bedrijven die relevant zijn voor hun sector. De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) organiseert voor de deelnemers een investment-event om Turkse bedrijven kennis te laten maken met hetgeen Brabant te bieden heeft.
Onderwijs en Design
Met name voor het voortgezet onderwijs, HBO en universitair onderwijs knoopt de provincie banden aan met Turkse onderwijsinstellingen. Ten slotte worden 2 Brabantse tentoonstellingen geopend: ‘Dutch Design Award 2010’ en ‘Made in Brainport’. Deze tentoonstellingen maken onderdeel uit van de Istanbul Design Week.
Bron: http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/2011/september/brabantse-handelsmissie-naar-turkije.aspx