Touroperator Corendon, haar personeel en haar klanten staan centraal in de nieuwe serie Op vakantie. Directe aanleiding voor het programma is de start van Corendon Dutch Airlines. Directeur Atilay Uslu: “Je begint niet iedere dag een nieuwe luchtvaartmaatschappij. We laten zien hoe dat in zijn werk gaat en willen meteen onze naamsbekendheid vergroten. Dat is ook een doel van dit programma.”
Volkszangers
Naast de start van de luchtvaartmaatschappij is er ook aandacht voor vakantieplezier in den vreemde: “We laten bijvoorbeeld zien hoe het eraan toegaat bij een artiestenreis. Daarbij gaan volkszangers en hun fans samen op reis. Dat is meezingen met een biertje in de ene hand en een bitterbal in de andere. Echt Hollands feestvieren.”
Brommerongeluk
Ook bij Corendon is er reis-ellende. “Met 500.000 reizigers per jaar hebben we veel tevreden klanten, maar soms gaat er ook wel eens iets mis. In dat geval proberen wij te helpen. Zo is er in de eerste aflevering van de serie aandacht voor een vrouw die tijdens haar vakantie in Turkije haar knie breekt bij een brommerongeluk. In de serie willen we laten zien hoe we dit soort problemen proberen op te lossen.“
Alberto Stegeman
Op vakantie is niet het enige SBS 6-programma waarin vakantieleed aan bod komt. Alberto Stegemans Red mijn vakantie behandelt dit onderwerp ook. “Ik geef toe, ook wij waren het afgelopen seizoen te zien in zijn programma. Maar slechts twee keer en de problemen zijn ook beide keren goed opgelost. Stegeman is veel meer op sensatie gericht, die benadert de problemen heel anders. Op vakantie heeft een hele andere insteek: wij willen laten zien dat onze mensen altijd ontzettend hun best doen voor onze klanten.”
Bron: http://www.tvgids.nl/programma/11625678/Op_vakantie/