Turkije heeft veel aandacht getrokken met haar e-commerce-potentieel in de laatste paar jaar. Dit potentieel is opgemerkt door enkele van de toonaangevende investering groepen uit de hele wereld.
Laat ik kort uitleggen wat Turkije zo charmant maakt voor internet investeerders.
De creditcard penetratie in Turkije is ongeveer 60%, die kan worden beschouwd als een hoog percentage in Europa. De bevolking in Turkije is 77 miljoen en het aantal internetgebruikers is 35 miljoen. Dit cijfer maakt Turkije de 3e grootste internet markt in Europa en 13e in de wereld. Trouwens, Turkije heeft het vijfde hoogste Facebook gebruik, achtste twitter en de eerste FriendFeed wereldwijd.
De gemiddelde leeftijd in Turkije is slechts 29. Daarom is het groei van het gebruik van Internet sneller dan veel andere landen in de wereld. Slechts ongeveer 25% van de internetgebruikers geven geld uit op het internet. Dit cijfer is ongeveer 60% in andere landen in Europa, zoals het Verenigd Koninkrijk. Dit duidt op een groot, onbenut potentieel voor de nabije toekomst voor Turkije. De toename van het aantal e-commerce transacties zijn te zien op de officiële cijfers die door de Interbank Card Center van Turkije worden gegeven, zoals hieronder:
In aanvulling op deze statistieken, zijn er andere cijfers, die laten zien waarom Turkije veelbelovend is voor de toekomst. Volgens comsore.com, in termen van Facebook penetratie in Turkije is nummer # 2 in de wereld met 92,5%. Ook in termen van de gemiddelde tijd besteden aan social networking sites, staat Turkije nummer # 5. Ook bij het kijken naar video’s online, zijn de Turken de nummer vier van de wereld direct na Canada, de VS en het Verenigd Koninkrijk.
Auteur van artikel is  Teoman Metehan, Founding Partner of TVI Group.
Dit is een vertaling (kort samenvatting)Â van een artikel verschenen in (zie bron)
Bron: http://www.dailydealmedia.com/865turkey-the-rising-star-of-e-commerce/