Turkije zal haar toeristische ervaring met Bosnië en Herzegovina delen, die het potentieel heeft om toeristen aan te trekken met haar historische en natuurlijke schoonheid. Bosnië en Herzegovina is in het verleden gefaald om zich wereldwijd te promoten, volgens Turkse ambtenaren.
In een poging om het land meer te promoten, zijn toerisme bedrijven in Bosnië van plan om een internationale toerisme beurs te organiseren tussen 28 en 31 maart en hebben Turkije gevraagd om mee te werken aan het project in de hoop dat de toeristische ervaring van Turkije zal helpen.
Bosnië is de thuisbasis van honderden Ottomaanse structuren, zoals moskeeën, bruggen, khans, baden, bibliotheken en madrasahs, en is gezegend in natuurlijke schoonheid en de rivieren de Una, Neretva, Vrbas en Drina. Daarnaast is eten en drinken goedkoop in het land.
Ondanks de attracties, heeft maar 594.548 toeristen het land vorig jaar bezocht, 23.000 van hen waren Turkse, blijkt uit cijfers van de Bosnië en Herzegovina Instituut voor de Statistiek.
Culturele en promotie adviseur van Turkije in Sarajevo, Cengiz Aydin, vertelde persbureau Anatolia dat ze altijd klachten over de hoge prijzen van luchtvaartmaatschappijen ontvangen van Turkse reizigers.
“Dit is de reden waarom Bosnië niet veel Turkse toeristen krijgt. Maar een paar dagen geleden is Turkish Airlines begonnen met een actie voor de Balkanlanden. Round-trip kaartjes voor 11 van de Balkanlanden, waaronder Bosnië-Herzegovina, worden verkocht voor 11 euro, inclusief alle kosten. ”
Bron: http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-to-promote-bosnian-tourism.aspx?pageID=238&nID=11416&NewsCatID=349